måndag 4 januari 2010

Utan ström

Idag har det varit en strömlös dag. I förmiddags försvann strömmen i halva huset, mannen jobbar och jag försökte förstå vad som hänt, inga proppar hade gått. Då blev det strax full utryckning på gatan när två brandbilar, med fullt manskap dånade in. Det var ett elskåp i början på gatan som hade exploderat och brunnit. Efter ett tag kom det folk som skulle laga och all ström stängdes av och nu, vid 15 kom strömmen tillbaka. Men det är ju konstigt att man blir lika "lamslagen" varje gång man blir utan ström! Man viker lite tvätt och tänker, nu kan jag ju passa på att stryka lite, hmm, laga mat hur då, det fick bli hämtmat, redigeria foton till bloggen, kom jag på försent när strömmen till den bärbara hade lagt av. Så det har mest blivit plockande av tvätt och lite annan röjning i huset.

Tänkte också utnyttja tiden till att börja så tomat och chilifröeer, men det blev inget av det, jordsäcken står ute och var helt stockfrusen + att den frusit fast i marken. Så det får väl bli att köpa en ny säck jord och försöka hålla sig till imorgon att börja så. :0( Inte kul när det kliar i fingrarna...

Upptäckte nu när jag skulle lägga in lite bilder att det är strul med nätverket så jag kommer inte åt bilderna, så det får bli senare ikväll när mannen kommit hem och ställt allt till rätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar