lördag 2 januari 2010

Fröfrossa!

Nu har jag suttit och tittat i Impectas katalog vid flera tillfällen och nu är min första beställningen skickad. Denna första gång blev det fröer till min firmas odling. En hel del tomatsorter, chilipeppar, paprika ska snart ner i jorden, ska bli så härligt att äntligen få odla igen, det kliar verkligen i fingrarna.

Får göra en andra beställning om ett par veckor med fröer till min egen trädgård, har bland annat sett en dubbel vit cosmos, rosenskära som var fantastiskt fin. Kan passa perfekt i min rabatt på baksidan. Rosenskära påminner mig så mycket om min farmor. Hon hade alltid en stor rabatt vid sitt grönsaksland där det var alldeles översållat med rosenskära och det var så fint. Jag har oftast lite rosenskära i min trädgård och medan farmor levde och efter att hon sålt sitt hus och bodde i lägenhet, hade jag med mig en bukett till henne. Jag gillar blommor som man har ett "förhållande" till.

En annan sån blomma är lejongap. Den påminner mig alltid om mitt barndomshem, där vi alltid hade lejongap vid en rabatt vid dörren. Jag kommer ihåg alla gånger jag satt och studerade den häftiga blomman .

Undrar om mina barn kommer få samma minnen från något jag odlar. Jag hoppas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar