söndag 17 januari 2010

Tidig vårstädning

Idag har det rått full aktivitet hemma hos oss. Äntligen blev vi färdiga att ta tag i vårt uteförråd, som är ett sånt där perfekt ställe att stuva undan allt som man inte riktigt har tid att göra sig av med på studs. (vi har ytterligare ett sånt ställe, nämligen källaren), vilket leder till att man helt plötsligt har mängder av flsakor, tomkartonger och burkar som bara ligger och skräpar... Så idag blev det körning till sopstationen ett antal gånger för att slänga och det är helt sanslöst vad man samlar på sig skit!!!

Det kan få mig att undra vad vi håller på med egentligen, när man ser hur mycket avfall vår lilla familj gör av med på ca 6 mån, för det är nog så länge sedan ung, vi tog en riktig rejäl städning sist. Alla andra familjer måste ju också göra av med ungefär lika mycket och vilka enorma mängder det blir. Kanske bra att få sig en tankeställare ibland, jag blir i alla fall lite mer motiverad när det gäller att dra mitt strå till stacken...

Känns skönt när man känner att man fått mycket gjort, han så lite frön också, blivit bjuden på nybakat bröd och varm choklad och bara kan slappa i soffan.

(Här skulle jag lägga in lite bilder på vad jag längtar efter just nu, men det går inte lägga in bilder... Testar på nytt i morgon...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar