onsdag 7 april 2010

Nu är det snart dags...

Nu är det snart dax för min härliga vit/ljusblå doftande iris att stå i knopp:

För den fräkniga "Freckles" att blomma:

Och för mina älskade pioner att visa sina bulliga knoppar. Just pionknoppar tycker jag är så vackra!


Så har då påsken både kommit och gått. Det är inte klokt att tiden kan gå så fort, jag kan fortfarande minnas när man var liten och det ibland kunde kännas som om tiden verkligen kröp fram, sekundvisaren gick i slow motion. Den känslan har jag inte ofta längre, alltid något på gång som man antingen måste eller vill göra.

Som tur var hade vi inga större planer för påsken, bara ta det lugnt och ta de lediga stunder vi hade som de kom. Nu blev ju dotter sjuk, igen, för tredje gången på en dryg månad, så påskafton och påskdagen låg hon i hög feber. Då känns det ganska skönt att man inte skulle någonstans som man behövde ställa in. Hon var hos doktorn förra gången hon var sjuk och det ska vara något envist virus, inget att göra något åt, utan bara hoppas att det var sista gången denna vår hon ska behöva bli dålig.

Helgen innebar också utomhusarbete för första gången i år. Jag räfsade lite och klippte lite, mannen tog tag i att olja våra utemöbler och till och med en tvätt fick hänga ute! Det är så skönt när man kan hänga ut den, inget luktar så gott som utetorkad tvätt!

Jag brukar ha tendens till att bli lite deppig på våren, visst är det konstigt när man borde fyllas av liv istället, men tydligen ganska vanligt, men i år känner jag inte något sånt. Känns skönt!!

Har även hunnit med att göra mitt pysselrum färdigt. Känns lite lyxigt att ha ett helt rum för bara pyssel (lite stryktvätt och strykbräda måste också få plats), så nu gäller det att sortera i allt material som ligger huller om buller i en låda och sen kan jag göra lite kort och LO´s igen, det var länge sedan!

Ha en fortsatt härlig solig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar