söndag 11 april 2010

En härlig dag!

Fast dagen började lite kylig och grå så blev det en härlig varm vårdag med mycket utomhusarbete, klippa visset, göda gräsmattan, hänga tvätt, flytta ut lite till till växthuset från källaren, tvätta bilen, grilla och äta ute. Men det var inte jag som gjorde allt ;0) utan vi hjälptes åt allihopa.

Katterna njuter också av att kunna vara ute och upptäcka. Det blir väldigt mycket mer tid ute för dem nu mot vad det var i vintras då det var 10 minuter i taget de var ute. Kan tänka mig att det var kallt om tassarna...


Så här mysigt kan lillmatte och Sixten ha det nu när det är varmt och skönt ute.
Lite härliga vårbilder från trädgården just nu:


Buskpionens bladknoppar börjar spricka upp.

En härlig korg med kungsängslilja.


Närbild av kungsängsliljan. Jag tycker att det rutiga mönstret på blommorna är så häftigt!


Mina älskade blåsippor har lyckats hitta upp efter den tuffa vintern.

Jag tycker att det är en hel del växter som verkar ha tagit stryk av den hårda vintern. Trodde nog att snön skulle skydda mer än vad den verka ha gjort. Min magnolia som jag fick när jag slutade mitt förra arbete har helt dött, en hel del lavendelplantor har också gått ut. Någon annan som har det likadant?

I morgon blir det tur till stan för att fixa de sista presenterna till Maja som fyller år på söndag, hon ska även få pass eftersom det snart bär av till Paris för hennes del, kombinerad julklapp och födelsedagspresent av mormor som också kommer bli ressällskap. Lite avis faktiskt, inte helt fel att möta våren i Paris! Hoppas även på bra väder även i morgon så det kan bli mer utomhusarbete.

Dagens + är det härliga vädret!

Dagens - är att dagarna går alldeles för fort. Man hinner ju inte hälften av det man vill!!

1 kommentar:

  1. Här har också fixats pass till dottern som ju snart beger sig på resa.
    Jag tycker att mina rosor ser illa tilltygade ut men jag ska vänta lite till innan jag börjar klippa i dem. Min magnolia är där liv i men den har helt klart inte gillat vintern. Den ser nog inte ut som den bör vid denna årstiden tror jag.

    Får se om jag kommer på middagsrasten i morgon eller om det blir en annan dag. Jag smsar innan. Kram!

    SvaraRadera