söndag 28 mars 2010

Vårkänslor

Tycker att det känns som vår nu, även om vi fick ett litet bakslag i helgen. Tyvärr lyckades jag dra på mig en dunderförkylning, så i torsdags (eller fredags) när det var så otroligt fint väder kunde jag inte gå ut för då sprängde det i hela huvudet :0( Men det kommer ju flera dagar när man kan njuta av solden.

Idag har det ju inte varit speciellt vårigt.Solen lyckades leta sig fram en liten stund på eftermiddagen, men det har inte blivit något utearbete för mig idag, hade svärföräldrarna över på kaffe i em, så det blev mest att plocka undan och förbereda inför det.

Missade förresten att ställa fram klockan i morse och lyckades sova till halv tio, vilket inte har hänt på evigheter när Maja kom inrusande och sa att klockan är ju halv elva mamma, vi har ju glömt sommartiden. Så denna dagen har bara rusat iväg, med fika och sen en tur in till stan för lite påfyllning i skafferi och kylskåp.

Så nu har jag stora förhoppningar att kunna vara ute imorgon och göra lite vårfint på altanen. Har fått penseer och lite andra vårblommor som ska hjälpa till att piffa upp den. Behöver också ta en runda och rensa upp lite grenar och löv. En hel del som gömt sig under snön och som nu visar sig. Fast där är ju även lite trevligheter som hittat fram, iris, vintergäck mm tittar upp. Det är så härligt!! Kommer lite bilder i morgon.

3 kommentarer:

  1. Jodå- våren är här!;-)
    Skynda dig nu att krya på dig så du får chans att njuta den i påsk i alla fall!;-)

    SvaraRadera
  2. Jag menar mer sådana som notoriskt läser om andra men ALDRIG kriver en rad som kommentar eller OM sig själva. Sådana som tex blir vänner med än den ena och än den andra men som aldirg i livet har gjort en uppdatering (FB då alltså). Jag skriver inte ofta på FB men läser då inte heller där.
    Jag vet också att jag ahr personer som följer min blogg slaviskt men som itne ens är intresserade av trädgård, bara otroligt nyfikna av sig (hur kul kan mitt liv vara egentligen???)
    Så känn dig inte träffad!

    Jag jobbar halva dagen (fm.) på torsdag så Ricard får gärna ta med växterna. Sen är jag itne här på en vecka gott o väl.

    Krya på dig! Kram Marina

    SvaraRadera
  3. Hej Kristina!
    Kul att du hittade till mig och lämnade en hälsning. Jag blir alltid lika glad av det.
    Trist att du blivit förkyld. Hoppas att det går över snabbt så att du kan göra lite våfint.
    Kram!

    SvaraRadera